Leila, I LOVE YOU!

Det är heeelt omöjligt att inte älska Leila Lindholm, hon är som ett bakverk hela hon! Här ett recept jag helt sonika stulit rakt av från tv4.se's sida där Leila bloggar och lagar underbara saker som får mig att vilja bli hemmafru och ägna resten av mitt liv i köket...  http://recept.nu/1.9799//leila_lindholm

ROCKY ROAD
image287

Förberedelsetid: 10 min

Färdigt på: 40 min


Ingredienser

12 kakor
600 g mörk kvalitetschoklad 70 %
2 påsar dumlekola
2 nävar mini marshmallows
3 dl salta jordnötter
1 dl skalade pistagenötter


Gör så här

1. Smält chokladen på låg värme i vattenbad (i en skål över kokande vatten).

2. Blanda samtliga ingredienser.

3. Fyll smeten i en plåt, cirka 3 cm tjock och låt stelna i kylskåp.

4. När kakan har stelnat, skär upp den i stänger.


Kommentarer
Postat av: maria

Åh, gjorde dom där i julas, och dom är helt sagolikt goda ! :)

2008-04-06 @ 20:50:51
URL: http://marialundqvist.webblogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0