Rosendals

image323
image324

Jag tillhör generationen som upptäckte Rosedals trädgård tack vare Monica Ahlbergs bok; Rosendals Trädgårdscafé som kom runt 1994, och det är jag nog knappast ensam om :) Boken var så ny, så annorlunda och så härligt rustik! Tack vare den tog jag mig ut på tur och fann ett kulinariskt paradis! Tack Monica! Nu för tiden är Rosendals väl inarbetat men maten lika enkel och superb, bageri har de med! Ett otroligt bra utflyktsmål för så väl stora som små, vegetarianer som köttälskare, bullmänniskor så väl som kakmostrar! Åk dit, och gör det snart!

Kommentarer
Postat av: Margareta

Alla borde åka dit och fika, äta och njuta. En härlig plats. Och kokboken - underbar för oss ute i landet.

2008-05-04 @ 16:10:42
URL: http://www.holmsundsblommor.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0