Zetas

Det har ju pratats och tjatats om detta Zetas, Zetas hit och Zetas dit. Det är SÅ fantastiskt på Zetas. Inte trodde jag väl jag skulle bli en av dessa Zetasdyrkande människor, men jo, banne mig- de ÄR SÅ bra!

Jag är frälst, Zetas - allt för trädgårdsälskande amatörer och proffs i stort och smått!

   image292

Nu blev det inte fotat så mycket växter, att ta bild på alla träd, buskar, perenner och örter skulle fyllt hela bloggen, dessutom såg buskarna och träden i ärlighetens namn inte så jättekul ut just nu... Jag vet att de kommer bli väldigt vackra så de får förevigas vid ett senare besök! Denna turen blev det massa annat som fastnade!

   image296

   image297

Jag har just "upptäckt" zink, det är supersnyggt!!! Köpte en oemaljerad balja, såna som farmor hade - fast då i vit emalj med blå kant! Nu står den med blockljus i och givetvis mina uttjatade stenar och snäckor!

      

Efter första halvan med alla fruktträd, bärbuskar, Azaleor, Rhododendron, barrväxter och korgar kommer man till:
 
   image304

Zetas Trädgårdscafé! Där finns det massa delikata bakverk, matiga mackor, maffiga sallader och mycket mycket gott... Så klart även detta utsökt vackert presenterat och arrangerat!

   image305
   image306

Redo för andra halvan med krukor, perenner, perenner och perenner, örter och massa mysiga inspirerande idéer.

   image307
Ursöt katt inne i ett av de små husen på "nedre" halvan...
   image308
Asieninspirerade krukor i härligt rött, fanns även i svart!


                 image309
Vackra skria vaser för solitärer, bilden gör dem inte rättvisa - de är helt fantastiskt fina! Nu var besöket på Zetas slut för denna gång, hela vägen hem funderade vi över HUR vi kunnat missa en sådan underbar oas så länge?! Nu har jag fått en ny favoritplats...
http://www.zetas.se/hem.html


Kommentarer
Postat av: Anneli

Men, då kan jag glädja dig med att du hittar dem hos Cosas! www.cosas.se : )

2008-04-21 @ 23:46:03
URL: http://flitigamyran.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0