Pencil Grass och Påsk

image263

Dags att hitta på något i badrummet tänkte jag! Har köpt mig en växt från Afrikas slätter- Pencil Grass, som ska tåla ständig fukt och ges näring en gång/månad - vilken växt va?! Den hamnade i en cylindervas med (så klart) massa sten och snäckor! Dessa plockade vi i somras... I år blir det fler!

image264

Gå-bort-blomma i zinkkruka! Eftersom den var till en karl av Havet fick även den lite snäckor på sig! Två små kycklingar fick representera påsken.

image265

Zinkkrukor fanns i massa storlekar tillsammans med fin fina krukor och vaser från Wikholm, www.wikholm.nu nu säljer de tyvärr inte till privatkund, men du hittar dem säkert i en blomsterhandel eller handelsträdgård nära dig!
Till min hjälp hade jag min trogna assistent, fast hon var mest intresserad av gräset :)

                

Kommentarer
Postat av: Margareta

Blev glad att hitta din blogg med mycket fint och så verkar du gilla blommor, precis som jag. Så jag kommer att återkomma och se vad du hittar på.
Kram

2008-04-04 @ 16:37:58
URL: http://www.holmsundsblommor.blogspot.com
Postat av: Anonym

Vilken söt katt! Även jag som inte tycker om katter så värst mycket skulle nu kunna tänka mig att ha en...

2008-04-08 @ 14:59:16
URL: http://www.sienneis.blogg.se
Postat av: sabina

vilka vackra bilder,hel imponerande, det ska du verkligen ha credit för. härligt och se. stor kram från barcelona

2008-04-10 @ 21:56:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0