Regntunga skyar...

     image235
Men, sörj inte för det, medan regnet öser ner kan man mysa med frökataloger, inredningssiter, bloggar och stora planer! Mina fröinköp är gjorda, många påsar blev det; Clarkia, Malva, Bondbönor, Ärtor, Krasse, Luktärt, Dill, Gräslök, Atlasblomma, Blåklint och Aster!

image236     image237     image238
  
image239     image240     image242

image243 
Fröpåsar: Bröderna Nelson http://www.nelson.se/shop

Jag valde rosa och blåa toner, fast även vitt, Krassen kommer väl skära sig brutalt mot alla pastelliga toner...De sorter jag valde är ettåriga (annueller) som ska passa bra i bukett! Jag älskar att plocka blommor, tyvärr finns inte så många där vi bor så jag får lov att plantera dem (kanske skulle slänga ut lite frön och hoppas de förökar sig?)

image244

Tänk vad vacker med massa blå/ros/vit-klint i min kanna från Ikea!



image245

Eller massa massa Krasse i mina små kannor från Mio?!

image246

Men, än är det bara Mars och jag fyller upp med härliga tulpaner i väntan på sommaren!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0