Botaniska Trädgården i Uppsala

image328

Idag bar vägen till Uppsala Botaniska Trädgård! Inte så mycket blommor än, men de som doftar ljuvligast i trädgården, Bergsklint, blommade i blått och vitt. Nyckelpigornas favorit liksom min!

image331

Utmed den vackra muren som ligger i lite halvskugga blommade även denna näpna lilla växt som jag tyvärr glömde ta namnet på, jag hade fått syn på en annan favorit- Trams! Stortrams och Getrams blommade även de. Tyvärr blev bilderna på dem för suddiga... Det började bli dags för fika..

image329

image330

image332

image333

image334

Utmed Orangeriet samsades Lagerträd med Citrusträd och hela atmosfären kändes härligt osvensk, långt från snö, mörker och kyla... Knastret i gruset, de blåa skuggorna och solen som värmde förde mina tankar till Medelhavet. 



image335

Solvarm vägg och skira blad, åh jag älskar sommaren - för visst är det försommar nu? I allafall dagar som denna.

Kommentarer
Postat av: Caroline

Oj, vilka härliga bilder... synd att man inte har vägarna förbi Uppsala oftare... Fotografiet med nyckelpigan var verkligen läckert! Och bilden med urnan ser inte alls ut som att den är tagen i Sverige!! Förstår att det kändes som ett hastigt besök vid medelhavet för din del... Vackert!

2008-05-28 @ 17:38:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0