Julgotter



Microkola 



Snickers wannabe (microkola m hackade jordnötter & mandel)



Varm choklad med polkagriskäpp :)


Igår fortsatte mitt godismakeri. Jag provade microkola och insåg att
kakaon var slut. Jag gjorde snickers wannabe och kortade tiden för
kolan i micron och jag värmde choklad till de tre pojkarna,
Tarzan hade en kompis som kinesade hos oss. Själv drack jag glögg :)

I morse gav jag mig i kast med Bounty, men jag hade för lite kokos i
så det blev lite misslyckat :( Liksom mina tryfflar med honungsrostat
mandelkross blev... Jag var lat och mätte inte...

Tryffel
100g choklad
1 dl grädde
(Här finns möjlighet att smaksätta med chili, lime, apelsin, kanel,
kardemumma ja vad du vill... Chili brukar jag lägga i grädden över
natt och sen sila bort, samma med limeskal.)

Smält samman i micro på ytterst låg effekt och kolla ofta.
Rör ihop och ställ svalt över natt. Rulla kulor som du sedan
antingen kan doppa i smält choklad, rulla i nötkross, riven choklad, 
käckt strössel eller kakao.

Needless to say att ju finare kvalitét på choklad & kako dessto bättre...

Kommentarer
Postat av: Angelina

GOD JUL PÅ ER ALLA OM 40 MIN ÄR DET JULAFTON

KRAM A

2009-12-23 @ 23:23:03
URL: http://lyckostenen.blogg.se/
Postat av: Karins fotoblogg

Hmmm.... du tror inte att du är i fel bransch? En egen liten gotteria(ehh... kan det heta så?) vore väl på sin plats? Med egen tillverkade praliner och annat mumsigt!



Kram

2009-12-26 @ 20:02:20
URL: http://karinsfotoblogg.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0