Nappflaska



Min! Rör inte min flaska! Tack och lov hade vi noll problem att få lilla smurf att ta flaskan! Det är ett bra komplement till amning och väldigt smidigt när mamma ska smita iväg, om så bara för en timme! Jag har dessutom börjat vänja hennes mage vid lite (mindre än en gång/ vecka) ersättning (1/3 ersättning, resten mjölk), allt för att underlätta för migsjälv... Jag ser ingen skam i att använda flaska eller ersättning, i slutänden är det resultatet som räknas och en nöjd, mätt & glad baby är allt som räknas! Vi har köpte Nestlés Nan 1, 200 ml färdigblandad förut men eftersom den bara håller ett dygn öppnad och jag bara använder hälften ska vi nog gå över till pulver.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0