Den magiska vändningen


Snäckan har precis somnat, och jag vill dela mitt underbara ögonblick!

Det är så lustigt detdär med att somna. Hon vrider & vänder, viftar & sprattlar,
snacka & sjunger som om hon just vaknat ur en uppfriskande tupplur.

Jag vänder och vänder på henne, från ena sidan till andra,
ryggen mot - ansikte mot ansikte.
Lilla snäckan skrattar, gör pruttljud & drar i katten, kanin & vovven.
Hon slår de små små armarna runt min hals & borrar in sitt ansikte i mitt.

Jag vänder henne igen, och igen och igen medan jag funderar på om hon
verkligen är trött? kommer den magiska vändningen- hon bara somnar!
Mitt i liksom :D Precis som sin mamma (jag!), min mamma berättade att jag
brukade somna mitt i meningar...

Säkert finns det de som skakar på huvudet åt mina metoder, men det funkar
för mig! Jag vill ha henne nära, jag vill kunna se henne slumra till och jag vill
att när hon sträcker ut handen finns jag där (oftast)... Två av mina vänner har
vuxna barn och båda säger att det funkade alldeles utmärkt för dem att ha
barnen i sin säng. Det enda problem vi har är att hon ännu inte kan sova i
mitten och hennes pappa är grymt avis på mig som får ha lilla snäckan bredvid!

Jag älskar varje sekund med dig mitt Hjärta ♥ och jag vet att innan jag hinner
blinka så står du där, tjurig & alldeles tonårig och ska revoltera.
Så jag passar på nu, för NU är JAG ( tänka sig- JAG!!!) det bästa Du vet! ♥

(Helt obegripligt...)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0