Baka baka

      

     

Jag bakade tårta i fredags! Lite moussetårta med vissa ändringar :) Istället för att bara ha vit choklad hade jag en mix, istället för passionsfrukt hade jag hallon & jordgubbar, istället för att lägga dem på tårtan hade jag dem mitt i... Så det var nästan precis som originalreceptet...

Det är en riktigt enkel tårtbotten som man kan använda som bas för ett berg av frukt och bär som sedan serveras med lättvispad grädde / kesella / glass...

300 g mandelmassa
2 ägg
2 msk kakao (kan uteslutas)

Sätt ugnen på 175°. Riv mandelmassan och rör ner ägg och kakao. Häll smeten i en smord och bröad form med löstagbar kant, ca 23 cm i diameter. Grädda kakan i nedre delen av ugnen ca 20 min.


Det blir lite avbrott då & då när man bakar med en liten minibulle i köket :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0