Obama Pannkisar & Maple Joe

   

Say Hello to my friends Obama Pancake & Maple Joe,
 two tasty guys from over there :)

Idag gjorde jag dem supernyttiga med Grahamsmjöl (2 av 5 dl) Minimjölk (2 av 5 dl) OCH jag hade ZERO suger i smeten, ja jo jag hade en extra dl mjölk eftersom jag tog grövre mjöl!

The Original

3 ÄGG
5 DL MJÖLK
5 DL MJÖL (gärna med fullkorn!)
2 TSK BAKPULVER
2 MSK SOCKER (jag tog bort en, det var tre från början...)

Dela äggen och vispa äggvitorna till hårt skum.
Blanda alla torra ingredienser.
Vispa mjölk & äggulor, sikta i mjölblandningen och slutligen vänd ned vitorna.
Låt svälla i 30 min och stek sedan pannkakorna på medelhög värme!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0