Muffin



Muffin

2 ägg
1½ dl socker
75 g smör
1½ dl mjölk
4 dl mjöl
2 tsk bakpulver
2 tsk vaniljsocker
1 msk vetekli

Rivet citronskal, ½ dl kakao, hallon, banan, blåbär, pecannötter
eller vad som önskas :)

Vispa socker och ägg. Smält smöret & häll i mjölken, rör ihop.
Blanda de torra ingredienserna och rör ihop allt.
Häll i formar och grädda i 200° i ca 15 min.



Får sända ett tack till min vän Ellie som hade gjort superfina "cup cakes"
till sin mamma och var snäll nog att dela med sig till oss på jobbe! Jag
har ju dock ej gjort någon snygg frosting och massa tjusigt strössel
på som hon hade... De var verkligen SÅ fina ♥. Som vanligt MÅSTE jag
ändra lite och slängde i lite kli, tänkte att det känns mer nyttigt :D

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0