Kvällsfika; Butter Bisquits



När jag var i Florida (år 1800-frost) åt jag världens godaste Bisquits 
Kentucky fried Chicken (vilkas frånvaro i detta kycklingdyrkande land
är förvånande), de påminner om scones men är lite frasigare och
känns bara mer lyxiga!


Eismann sisters Butter Bisquits

300 g mjöl
1 msk bakpulver
1 tsk salt
1 tsk bikarbonat
75g smör
2 ¼ dl yoghurt eller fil
(vilket jag inte hade så jag tog mjölk & creme fraich!)

Blanda alla torra ingredienser, nyp i smöret & rör snabbt i filen.
Knåda mycket lite & lätt. Platta/kavla ut till ca 2 cm och tryck ut
rundlar ca 5 cm och grädda i 7-10 min i 225°. (Jag naggade mina
lite lätt & de sista som jag hade knådat mest såg lika bra ut de...)
Så man behöver inte vara så himla fjäderlätt på handen som
systrarna beskrev det...


Lunchen bestod av Cous cous- & bönsallad



Sen blev det Köttbullar med soltorkade tomater, feta & pecorino.
Istället för ströbröd hade jag cous cous (ja igen...) & röda linser!



Hjälp med disken fick jag också ♥
NU är jag mätt och belåten, så när som på efträttsbrist :(

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0