Peanut butter cookies



NU har jag bakat dem, Peanut Butter Cookies:arna som jag längtat
efter så :)
FÖRST gjorde jag jordnötssmör, SUPERENKELT!

5 dl jordnötter
1,5 msk rapsolja
ev 1,5 msk farinsocker (vilket jag hoppade)

Kör i mixer till önskad konsistens.

Peanut Butter Cookies

175 g smör
1 dl socker
1 dl farinsocker
2 ägg
1 dl jordnötssmör
3 dl mjöl
1 ½ tsk bakpulver
1 tsk bikarbonat
2 dl havregryn

Vispa smör och socker fluffigt, blanda i ett ägg i taget & tillsätt
jordnötssmöret. Blanda alla torra ingredienser och mixA ihop
allt. Gör teskedsstora bollar som du trycker ut lite lätt
( vilket inte står i receptet, min smet lite för tjock pga att
jag tog fiberhavregryn...) Grädda i ca 10 min i 175°

Fyllning

2 dl jordnötssmör
50 g smör
½ dl florsocker

Jag tror det skulle sitta fint med ringlad smält choklad på.
(Jag hade kakao i degen. Jordnötter & choklad gifter sig
finfint... Mmmhmmm ♥)

Kommentarer
Postat av: Karins fotoblogg

Sätter du på kaffet?



:)

2010-01-26 @ 22:15:55
URL: http://karinsfotoblogg.blogspot.com
Postat av: Angelina

Hallå där är allt bra eller!?

Ska vi inte ta och bjuda hem oss till Anne en söndag,blev helt plötsligt så sugen på en träff med er gamla godingar;;VAD SÄGS OM DET!!!

Det händer saker här mår ni tro

///Kram A som i glAd

2010-01-26 @ 22:37:14
URL: http://lyckostenen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0