Blå himmel & focaccia











I nästa liv ska jag nog bli bonde...
Få saker gör en så tillfreds och harmonisk som frisk luft, hårt arbete & djur...
Lammen har vuxit till sig, kalvarna likaså och hästarna var sedvanligt ointresserade.

Kossorna & lammen låg och myste i gräset och det var bara så himla soft.
Emma hoppa, dansa och studsade runt och mitt hjärta har laddats inför måndag...

Ja, focaccis ja! Vi hade liten fest här hemma för att fira just vårt hem och min
nya tjänst! Då svängde jag ihop en focaccia a la Tareq! Det är ett perfekt buffébröd!

Bara att slänga på vad som behagar, snåla INTE på oljan... Jag tog för lite :(
Fyllning i lördags blev; (eller det är ju snarare topping...) bacon, tomat, basilika,
fetaost & pinjenötter- sen örtsalt och avsluta med att ringla RIKLIGT med olja över!

Nu ska jag äta lite "Päronsplit"glass direkt ur paketet som man alltid gjorde som
barn. Ha det fint och kom ihåg att ha öppna ögon & hjärtan ♥

Kommentarer
Postat av: Caroline

Sicken söt tuffing till tjej du har! :D Åhh... Tack för påminnelsen om foccaccia! Det är ju riktigt gott, men jag har inte ätit det på flera år! :)

Kram kram

2011-05-22 @ 23:27:36
URL: http://caerulea.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0