Godisverkstad



Brända mandlar, rostade hasselnötter som chokladdoppats och choklad-
hjärtan med russin & nötter! Jag hade sparat några barnmatsburkar som
kom väl till pass,  likaså vaxduksstuven som legat och drällt i två år :)

Rosta hasselnötter

225° ca 15 min, lägg på ren handduk och låt svalna. Gnugga bort skalet.

Brända mandlar

Skålla 250 g mandlar, lägg i tjockbottnad panna tillsammans med
3 dl florsocker. Rör runt tills mandlarna fått fin färg och börjar "knäppa".
Häll ut på en bricka (av metall...) eller plåt och låt svalna lite.
Sikta florsocker över och låt svalna  helt innan du bryter isär.

Chokladhjärtan

Smält mörk choklad och rör i nötter & russin.
Klicka ut i en pepparkaksform.

Kommentarer
Postat av: Karins fotoblogg

Oh, vad du är kreativ och duktig! Jag tänkte göra mintkyssar idag el imorgon och ev kola. That´s it. Ingen knäck. Jag lyckas tamej17 aldrig med att få den perfekta knäckkonsistensen.



Nu vill jag passa på och önska dig en riktigt GOD JUL och GOTT NYTT ÅR!



Kram



ps visst var det så att tomten skulle komma med en kamera, eller minns jag fel? ds

2009-12-21 @ 08:03:04
URL: http://karinsfotoblogg.blogspot.com
Postat av: Jess

Mums! Ser riktigt gott ut! Smart med barnmatsburkarna!

2009-12-21 @ 18:13:33
URL: http://maisongrey.blogspot.com
Postat av: hemmabloggaren

Jäkar vad du står i, det ser himla läckert ut.



Hur mår ni där hemma, är allt bra?



Kram på er!

2009-12-22 @ 08:01:54
URL: http://[email protected]

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0