Frukt som dessert & mellanmål


Bra tillvänjning av mejeriprodukt & röda bär! Skånemejeriers matlagnings-
grädde är högpastöriserad och innehåller abslout inget funky!


Först ut i min nya kategori "Mat för minsta magen" blir en smoothie jag kör
med här hemma! Superbra mellis som är väldigt bra nu i värmen.
Vår lilla snäcka får den i nappflaska, fast jag har matat henne med den
också som dessert!


FRUKTKNYTE


Bomullstyg + kall frukt; päron / äpple / mango /  vindruvor / melon + snöre =
Fruktknyte :)

Eftersom jag är smått orolig för att hon ska sätta i halsen när hon gnager
på frukt har jag gjort små "fruktdumplings" av bomullstyg som hon
får suga & bita på! Det blir lite bonuseffekt om det är kallt & hårt nu i tand-
tider! Fruktfläckarna kommer vi dock inte runt... Provat "Vanish", funka inte.

Någon smart där ute som vet hur man ska göra för att få bort fläckar?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0