Holy Cow!!!

   
Denna kaka är verkligen vad den utlovades vara "Världens Bästa Brownie"!
Jag har hittat mitt brownierecept! Tack Systrarna Eismann!

4 ägg
5 dl socker (jag tog 4, varav 1 farin)
300g smält smör (Jag tog 200g smör 1 dl rapsolja)
2½ dl mjöl
2½ dl kakao
2 tsk vaniljsocker
2 dl valnötter (valfritt)

Vispa ägg och socker fluffigt, blanda mjöl & kakao samt vaniljsocker - rör ner i äggsmeten, tillsätt till sist smöret. Häll i en smord for, 20 x 30 cm (som ett A4) (Jag brukar "göra" formar av bakplåtspapper som jag viker till rätt storlek, klipp snett in i varje hörn och häfta ihop).

Grädda ca 20-25 min i 150°

Ursäkta nu ska jag prova hur den smakar med hallon & grädde till ;)

Kommentarer
Postat av: hemmabloggaren

Vilket proffs du är, gör egna bakformar och grejjer. Antar att de smakade bra även med hallon. Gah!!

2009-05-19 @ 19:28:21
URL: http://hemmabloggaren.blogspot.com
Postat av: Josefin

Oh my gosh, den där såg då okristligt god ut... Och smart tips gällande formen, jag för ner anteckningarna direkt och ska tamejtusan ge det ett försök här såsmåningom.



Och jag håller helt klart med dig gällande Män som hatar kvinnor - den var långt och högt över förväntan; Noomi Rapace är ju grym!



Nu ska jag snart lägga mig med hopp om att bebisen inte använder njurarna som slagpåsar även denna natt...

Kram från Josefin!

2009-05-19 @ 21:59:51
URL: http://hedfallet.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0