Pain


Provade ett nytt recept från Kokaihop...

Långpannebröd med honung & havre

50 g färskjäst
5 dl vatten 
0.5 dl honung
50 g smör
1 tsk salt
5 dl havregryn
12 dl vetemjöl special

Grädda långpannebrödet mitt i ugnen i 15 minuter, i 225 grader.

Det blev helt ok, men jag suktar efter surdegsbröd...
Såna där vackra bröd med karaktär...
Kikade in hos Pain de Martin och insåg att jag måste sätta mig
en surdeg. Haha, jag gillar ordet SURDEG, det låter bra tjurigt det!

Från Pain de Martin har jag lånat en bild på mitt drömbröd...
SÅ ska det se ut!♥


Bild: Martin Johansson


Kommentarer
Postat av: Jess

Vad du är flitig! Jag blir riktigt imponerad! Skicka hem några bakverk till mig vetja! :)

2009-11-26 @ 22:11:25
URL: http://maisongrey.blogspot.com
Postat av: ElinsPhoto

Ser smaskigt ut, skulle gärna haft en skiva nu som kvällsfika!

2009-11-27 @ 00:52:02
URL: http://elinsphoto.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0