Trädgård



Jag har inte helt lagt trädgårdsdrömmarna åt sidan, de ligger i ide...
(På tal om att bli mer ego. Detta är en av de saker jag helt försakat.)

Tittade i min gamla skolbok från trädgårdsmästarkursen jag läste
2008 och kände lite inspiration att dela med några av de boktips vi
fick under kursen!

Lars-Åke Gustavsson   Roslexikon
Lena Israelsson           Handbok för köksträdgård
Inger Palmstierna
Bertil K Johanson         Träd & buskar i trädgård

Först i min anteckningsbok jag använde har jag klottrat ner något
citat ur något kostymdrama, har alldeles för mig att det är
Emma Thompson som säger det...(Undra om hon inte sa DOES
understand och inte do, hrm hrm...Förargligt!)

Understa bilden är uppslaget med växter jag vill ha i min trädgård.
Det får nog bli en stooooor en! Där ska växa;

Abeis Procera, Abeis Koreana, Ginst, Vinbär, Björnbär, Bukettspirea,
Purpurvinda, Körsbärsbenved, Kopparhäggmistel, Hortensia, Lavendel,
Rosenskära, Klematis, Syrenhortensia, Kungslilja, Bergenia, Mossflock,
Kinesisk Rönn, Trift, Hyacinter, Pärllök, Tulpaner, Iris, Klänglilja,
Nävor, Höstaster, Novemberaster, Sommarkrage, Ringblommor,
Rabarber, Jättelök, Vintergröna, Tuvfunkia, Vinterberberis, Idegran,
Järnek, Eukalyptus, Bergklint, Gurkört, Rosenkrage, liljor för att
nämna några :)

Drömma går ju!

Kommentarer
Postat av: Jess

Är du trädgårdsmästarutbildad! Vad roligt!

2010-01-14 @ 19:08:25
URL: http://maisongrey.blogspot.com
Postat av: Anonym

Vilken spännande annteckningsbok, den vill jag kika i. Att du har en massa goda ideér visste jag, men att dessutom lyckas teckna ner de i en bok är imponerande. Så skulle jag oxå vilja vara!

Kram Anne

2010-01-17 @ 16:52:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0