Bad bad bad badrum


Otroligt maffig bastu! Jag är dock tveksam till om detta bygge verkligen
är anpassat efter aggregartet- en bastu kräver extremt god ventilation
annars riskerar du att överhetta aggregatet och värmeskyddet slår till.


Mjukare intryck med beiga toner och träinslag. Möbleringen gör dock
att rummet ser väldigt trångt ut. Jag hade nog valt en annan lösning.


Hejsan hoppsan! Dethär är en svårtuggad pralin... Hissa eller dissa?

Bilder: Dåderman
På deras hemsida hittar du många inspirerande badrum!
Många helt underbara, en del ögonbrynshöjare och en del
badrum-rätt och slätt.

Tycker det är intressant med badrum- de visar ofta tydligt vem du är.
OM du nu gjort/gör ditt badrum själv, många lever med förskräckliga
badrum. Det kostar en hel del att fixa, och det är omöjligt att göra en
"quick fix" om kakel, klinker, tapet eller matta är bedrövligt.
Detsamma gäller möbler, duschväggar och egentligen ALLT i ett våtrum.

Vet du inte säkert vad du har under ytskiktet kan det gå riktigt illa...
Har man möjlighet tycker jag det är klokt att utnyttja de ritprogram som
finns på nätet och prova sig fram i fråga om färgval och möblering.
Gillar man färg bör man ändå tänka på;
-kommer jag gilla detta i längden?
-ska jag sälja? Badrum är ofta viktigt när man ska köpa, att då
välja massa olika kakel, klinker, bårder och dekor kan avskräcka
potentiella köpare...
-Är en lugn bas bättre och färgen kan komma in med handdukar, matta el dyl?

JAG personligen tycker träinslag ger lugn och harmoni till badrum i
kontrast mot det hårda kaklet och klinker, men på ett helt möbelset kan det
bli för mycket. Kanske då hellre att man har hyllor i trä eller någon bänkskiva.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0