Min Leilaskål

Min skål och kanna som blev en del i mitt kök igår är tydligen samma serie som man kan se i Leilas kök! Nu även i mitt! Idag invigde jag den med en Bulgursallad!

image288

För att få lite liv i bulgurn kokar jag den i Gurkmeja, det smakar inget (om man inte råkar överdosera och det är i mitt tycke ingen direkt angenäm smak...) utan ger bara färg. Sen slängde jag i sojabönor (frysta), kidneybönor, ärtor, majs, broccoli och paprika. Dressingen består av lite raps- och sesamolja, Chef Paul's Pizza & Pasta krydda och lite vinäger. Toppa med rostade frön!

image289

Jag har en burk färdigrostade och blandade frön: solros- & pumpafrön samt pinjenötter, vilket väl inte är en nöt egentligen utan just ett frö?

image290

Detalj på min lila kanna! Åh, det kommer bli jättefint till mina luktärter, Malva, Nävor och alla andra ljuvliga sommarblommor!!!!

Kommentarer
Postat av: Anonym

Härligt med små kannor med öron, precis som små barn så har de också öron, jag tror att de kan t o m höra fast de är bara kannor!

2008-05-19 @ 08:20:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0