Mina nya vänner!

Ja, faktiskt en hel familj! Känner du inte familjen Cytisus så måste jag få introducera dem för dig!

image253

Bild:
http://www.helmers.de/pflanzen/laubgehoelze/cytisus_scoparius_boskoop_ruby.php

Helt otroligt vacker är den Ginsten, Genista eller Chamaecytisus. Den exakta skillanden dem emellan är jag inte på det hundra med så jag låter det vara osagt! Många sorter finns det i alla fall, från vitt till mörkaste rött och däremellan guld, gult och koppar...

De är anspråkslösa och förnöjsamma buskar som inte kräver mycket, knappt något alls! De doftar ljuvligt och lockar till sig massa humlor ( tyvärr även harar...) Underbara i buketter också!

     image255
        image258
Bildernas ursprung har jag tyvärr missat...

Kommentarer
Postat av: Anonym

Så fina färger och så vackra blommor. Något man bara måste ha i sin trädgård, utan tvekan!

2008-04-08 @ 15:01:30
URL: http://www.sienneis.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0