Äta ute...



Vi gillar att äta ute, det funkar utmärkt med Ärtan.
Hon är snäll och glad & jag är noga med att städa upp efter henne...
TROTS detta har jag märkt en irriterande trend på varenda japanskt
ställe vi varit på- de gillar inte barn! ALDRIG att de ler, hälsar på henne
eller på något vis alls uppmärksammar att vi har barn med oss.

Är det någon kulturell grej? Är det hierarkin som spökar?
På ALLA andra restauranger är personalen, om inte övergullig, 
alltid vänliga och hjälpsamma. (Sist vi var ute och åt fick hon så mycket
söt uppmärksamhet av personalen att vi gav 30% dricks.)

Jag vill ge en jättebukett rosor till Pizza Hut i Heron City,
DÄR var de otroligt trevliga och gulliga. PRECIS som det SKA vara.
Samma på stället vi var ute på sist här hemmakring. STOR eloge till er!♥

(Nu menar jag inte att alla ska rulla ut röda mattan bara för vi har barn,
inte alls... MEN normal vänlighet och service ÄVEN om man har barn ska
väl inte vara så svårt?!)


Kommentarer
Postat av: Jess

Håller med dig!

2009-11-18 @ 18:10:02
URL: http://maisongrey.blogspot.com
Postat av: Karins fotoblogg

Ja, det kan man ju verkligen tycka! Själv håller jag på att reta ihjäl på mig på alla sura busschaufförer som vi har här i Uppsala. Hallå, vad kostar det att titta på någon, le och säga hej? Därför har jag bestämt mig för att alltid säga hej.



hej hej!

2009-11-19 @ 12:01:24
URL: http://karinsfotoblogg.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0