FY FY FY USCH!



Jag tänkte göra goda mackor...
Varma mackor med bacon & champinjon.
Börjar läsa på baconpaketet (ica's) vad det innehåller...
5 st olika E:n...2 för färg, 3 för konservering, däribland E 252


E 252 Kaliumnitrat
(konserveringsmedel)

Framställs syntetiskt, men förekommer också naturligt.
Används i ost, saltade köttvaror och fiskvaror i marinad
eller inläggning. (Anv. dessutom som gödningsmedel.)


KÄNDA HÄLSORISKER

Kan orsaka magsmärtor och kräkningar.
Kan även skada blodets syreupptagningsförmåga hos barn
under sex månader. Omdiskuterat ämne med
cancerframkallande effekt i vissa djurförsök.


VAD ÄR DET VI STOPPAR I OSS???
VAD ÄR DET PRODUCENTERNA PYSSLAR MED???
H U R kan detta få pågå?
E:na finns ÖVERALLT, i precis ALLT. Vissa av dem är ofarliga
tom naturliga, men vet du vilka?!

Kolla dina e:n här

Jag behöver inte säga att baconet åkte raka vägen ner i
soptunnan va?...

UPPDATE
(Så mamma, nu har jag tagit bort alla svordomar...)


Kommentarer
Postat av: hemmabloggaren

Shit, är det sant?! Vi köper alltid Scans men det är väl samma sak där kan jag tänka mig. Fy helvete.



Ha en härlig helg (utan bacon).

2009-11-13 @ 08:20:06
URL: http://hemmabloggaren.blogspot.com
Postat av: Jess

Inga E i maten, tack!

2009-11-13 @ 15:28:55
URL: http://maisongrey.blogspot.com
Postat av: Karins fotoblogg

Ehhh.... vi åt kyckling med bacon och haricot vertessallad ikväll..... gulp. Usch, jag vet inte om jag är redo att ta till mig allt det där.... Men man borde väl. Maken läste "den hemlige kocken" för ett tag sen och där stod ju också mer än vad man ville veta. Fy fan rent ut sagt. Och detta ger vi våra barn... suck.



Ja, jag är nog benägen att hålla med dig ang Iittalaskålarna vi fick såna för någon jul sen och nu gillar jag nog dem också. Skulle kunna tänka mig i andra, gladare färger också. :)



Ha det!

2009-11-14 @ 21:08:44
URL: http://karinsfotoblogg.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0