MTVMH-bröd


Man tager vad man haver; fetaost, pecorino, gräslök & pinjenötter!

Focaccia är ett ypperligt bröd för fredagar upptäckte jag idag när
det var premiärbak! Satt och bläddrade i Soppor, bröd och röror
när jag fastnade för focaccia, halvvägs in i baket insåg jag att det kändes
way komplicerat och blev smått skeptisk... FYRA timmars jäsning???

Drog mig till minnes ett härligt avsnitt av Trädgårdsfredag när
Tareq bakade Foccacia! Saknar det programmet, det hade behövts nu
när vädret inte visar sin allra goaste sida direkt... Då är det mysigt å baka.

Det var ett trevligt bröd att baka, nästa gång gör jag nog dubbel
sats & bakar en hel plåt (efter Tareqs recept!)

Kommentarer
Postat av: Angelina

Hall¨å

Idag har jag varit och besökt Manhem det nya stället i Aspis...precis sim ett ställe där ska vara

"Lite Söder"

Mycket gott!

Fel av mej med hemsida utan det finns en blogg

manhem.blog nånting....

Idag är vi MYCKET stolta över våran målis...eller stoltare för man är ju ALLTID stolt äver sina barn,eller hur?



kram A

2009-11-20 @ 23:15:38
URL: http://lyckostenen.blogg.se/
Postat av: sara

jessica du är över denna värld! har du någon aning om vad dina ord gör för mig!! jag läser hur du önska att det fanns kot på oss alla tre.. jag känner att det är precis så jag känner.. sen läser jag att det är okej att jag håller på som jag gör.. då släpper jag på pressen och stressen, jag ser att jag har inte sovit på 16 månader så om jag gör det här i några dagar.. jag det kanske inte är hela världen.

tack jessica! du är en pärla.. verkligen!

kramar i massor

2009-11-21 @ 11:50:51
URL: http://saramedsinrocktiara.blogg.se/
Postat av: Jess

Ser väldigt gott ut!

Vad duktig du är som bakar!

2009-11-21 @ 13:33:59
URL: http://maisongrey.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0