Mysfrukost med amerikanska pancakes



5 dl mjöl
2 tsk bakpulver
2 msk socker
3 ägg
5 dl mjölk

Blanda alla torra ingredienser. Dela äggen och vispa äggvitan hårt.
Vispa gulorna & mjölken och rör ner i mjölblandningen. Vänd slutligen ner
äggvitorna. Låt smeten svälla i 30 min.

Idag blandade jag i riven banan, jordgubbar och stekte hälften innan jag
hällde i riven kokos och kardemumma :) Man kan ha kakao, blåbär, hallon, rivet äpple-
riven ingefära, kanel eller precis vad man vill!

Till pannkakorna stekte jag nektariner i lite smör & socker... Mmmmmm!
En helt "tvärt-om"frukost mot sidan som gav mig inspiration till dagens frukost,
en ooootroligt vacker och fin sida;

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0