Cakey



Jag har bakat en tårta. Eller två, två bottnar och det blev en tårta!
På den är det chokladsås och i den finns hallon, banan och grädde.
Vi får se hur den smakar!



Toscarutor blev det också! Premiär för mig. Min mamma bakade det
ganska ofta och jag älskar verkligen denna kaka!

4 ägg
100 gr smör
4 dl mjöl
3 tsk bakpulver
4 dl strösocker
1 ½ dl mjölk

Glasyr:
200 gr smör
3 dl nötter
2 dl socker
1 dl sirap

Ägg och socker vispas pösigt. 
Blanda alla torra ingredienser och rör i. Häll i panna m papper ca 20 x 40.

Grädda i 20 min i 200°.

Blanda under tiden ingredienserna till glasyren och koka tills det blir trögt.
TIPS! Ta en stor kastrull så slipper du att det kokar över och brandvarnaren
börjar tjuta...

Bred ut glasyren på den bakade kakan.
Grädda i ytterligare 5 min i 225°. Skär kakan innan glasyren har stelnat.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0