Andra bullar!



Jag såg på "Mitt kök" i morse (då jag vabar) & blev mäkta sur!
Jag tycker matprogram ska ge lust & inspiration! Våga prova! Kör!
Men icke detta program int! Här lät det som "att baka bullar, ja det är skitsvårt, krångligt & tungt"...

Bullar som är så enkelt och kul! Bara man tränar lite :)
Sen skulle det visst vara typ huuuuur svårt som helst att göra "snurror"... Eller hur...
Jag tittade på detta klipp & satte igång- svårt? Inte det minst!!!







Svårare än så ar det inte!

Små tips som jag gillar och kör:

STOR bunke
Rumstempererat smör (inte smält)
SMÖR absolut under inga omständigheter margarin
Låt degen jäsa ordentligt
Mycket fyllning (med lite mjöl i som binder den)
Pensla med ägg eller mjölk

ALLA kan baka bullar! ♥


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0