Chokladbrowniekaka

 
Detta har blivit något av ett favoritrecept här hemma, och på jobbet :-)
Eftersom jag får bakryck och bakar mer än vi möjligtvis KAN äta upp så brukar jag ta med 
det som blir över till jobbet! (Jag la upp detta för inte så länge sen, men...here it comes again!) 
 
200 g smör
2½ dl socker
1 ägg
5 dl mjöl
5 msk kako
1 tsk bakpulver
1 msk vaniljsocker
 
150-200 g grovt hackad choklad, jag tog mjölkchoklad, vit & mörk!


Vispa socker och smör fluffigt, tillsätt ägget.
TIPS! Byt lite av smöret mot rapsolja- det blir mycket lättare att vispa fluffigt!
Upptäckte detta tack vare avsaknad av lite smör som jag tänkte kompensera med olja! 
Blanda de torra ingredienserna med chokladhacket & häll i smörblandningen.

Klicka ut smeten på plåt i tre längder, förr har det stått man ska rulla ut i tre längder,
eller göra bollar... Jag var lat och smeten blir rätt kletig så jag la bara ut den och plattade till lite.
 
Grädda i ca 180° i 12 min (inte mer! Det ska vara lite kladdigt, godare så!)
 
När du tar ut dem, skär vit choklad över, den smälter av värmen...
Dela med kniv, eller som jag med tårtspade! Den är perfekt för jobbet!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0