Påta lite

Det finns få saker som är så rogivande som trädgårdsarbete, till detta hör även förgroning. Det är en nästan meditativ sysselsättning att påta ner de små fröerna i jorden, få skit under naglarna och be en bön att det lilla fröet ska gro!

image283

Ett sätt att underlätta arbetet för de små är att lägga dem i blöt natten innan sådd! Här ligger luktärten i sitt bad...

image285

Här kommer krukorna från mitt påskarrangemang till återanvändning! Frågan jag ställer mig nu är HUR ska jag få lilla fröken Katt att låt bli mina små krukor... Hon har redan krafsat runt rejält i mitt potatisexpriment.

image286

Allt som oftast ligger två knölar på golvet, tillsammans m massa jord för att lilla katten bestämt sig för att leka trädgårdsmästare. Det gör inget, men skulle hon ge sig på de små fröna - ja, då kan det nog bli värre...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0