Världens bästa bröd!



Hurtbulle / 1 limpa       UGN 200 grader ca 1 timme
 
2 dl fiberberikade havregryn
5 dl mjöl
1 dl krossade linfrön
1 dl russin
1 dl grovhackade hasselnötter
2 tsk bikarbonat (eller 4 om du tar bakpulver)
1 tsk salt
4 dl youghurt
1/2 dl honung
1/2 dl lingonsylt

Rör ihop alla torra ingredienser först, sen de blöta,
häll smeten i en smord avlång form (1,5 l)
Ställ i nedre delen av ugnen och grädda ca 1 timme

HUUUR lätt som helst, och man kan exprimentera i det oändliga...
Jag har aldrig haft hasselnötter i, däremot valnötter, solrosfrön, pumpafrön, riven morot och nu senast rivet äpple och äppelmos istället för lingonsylt- minskade även honungen lite! Jag har provat med aprikoser och jag tar lite mer youghurt än det står...

Till helt andra bullar :)



Här är vår lilla bulle, så nu blir det väl mer babysnack än inredning!

Kommentarer
Postat av: angelina

Hej Jessica!!!

Va glad jag blev när jag såg din mage ,,,har tänkt mycket på dej sen vi sågs sist....jag tror att du nog får komma på besök snart till Yderby8 det finns säkert nån stretchig tunika som är gjord för tjocka magar///masssor med kramar från Angelina

2008-09-04 @ 22:11:57
Postat av: Anonym

Titta, fick jag se magen i alla fall, och långt hår har du fått, har du fortfarande kvar det så?

2009-01-26 @ 10:31:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0