Krabbelurer



Idag var det Krabbelurpremiär hemma hos oss!
Påminner lite om amerikanska pannkakor, fast sötare & lite stabbigare.
Jag hade faktiskt aldrig hört talas om dessa små godingar förrens jag
läste om dem hos Rosa Maränger! De kommer definitivt att bli flera
av dessa i vårt hem! Fast utan socker på, jag tycker de var söta nog ändå!



ca 20st
Det här behöver du :
1½ dl strösocker
2 ägg
2,5 dl mjölk
4½ dl vetemjöl
3 tsk bakpulver
3 tsk vaniljsocker

GÖR SÅHÄR :
Vispa ägg och socker luftigt. Blanda ner övriga ingredienser. Rör om tills smeten är jämn och slät. Klicka ut 3msk vardera till små plättar i stekpannan &  stek i smör eller olja på svag värme!

(Receptet från Kryddburken)


Kommentarer
Postat av: Jess

Mina barn älskar dem, fast mina brukar inte bli så snygga som dina...

Tror jag får öva!

2009-08-29 @ 15:38:26
URL: http://maisongrey.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0