Baka baka :)

   

Det går ju så fort, att svänga ihop en kaka! Jag övar nu så jag kan bli en riktig "bullmamma". Lilla skorpan kommer få så mycket kakor att hon rullar fram! Skämt å sido, bakning är väldigt mysigt och hembakat känns tusen gånger bättre än köpta kakor med palmolja, emulgeringsmedel, färgämnen, sojamjöl och massa E:n som ingen egentligen vet vad det "e"... Igår jazzade jag ihop lite Brownies med vit choklad i, sen gömde jag dem i lillans mjuklift, hahaha, så vi skulle kunna ha dem till fikat idag när farbror kommer!


UGN 175 grader (grädda mitt i)

ca 30 min


100 g smör (smält)

½ dl kako (blanda med smöret)

2 stora ägg (vispas)

4 (!!!!) dl socker (vispa i lite i taget med äggen)


Blanda

2 dl mjöl

1 tsk bakpulver

½ tsk salt

1 ½ tsk vaniljsocker

2 dl hackade nötter (eller choklad!)


Rör ihop till ganska tjock smet och grädda i form 20X20 cm (ca) eller vik smörpapper i samma storlek

Och lägg i större form....


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0