GODIS, jag vill ha godis

   

Kan man göra något gott på detta tro? Nougat, Skippys & choklad...
Japp! Man kan göra Nougatkaka! Sött så det förslår... :)

100 g Smör eller margarin

4,5 dl Havregryn

1 msk Vetemjöl

1,5 tsk Bakpulver

1 dl Socker

2 tsk Vaniljsocker

2 msk Ljus sirap

100 g Mjuk nougat



Smält smöret.

Blanda allt utom nougaten.

Bred ut smeten i en form (20 x 20 cm)

Grädda kakan på galler, nedre ungsfalsen i 200 grader, ca 10 min. I varmluftsugn 175 grader, ca 15 min.

Skriva nougaten och lägg på kakan, låt sedan smälta.

Skär kakan i rutor. Låt stå 20 min i kylskap för att stelna.

(Jag hade i ett ägg, tyckte det verkade så torrt!?)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0