Gotta gotta hallongrotta

   

Medan mina älsklingar sover frukost så bakar jag kakor, mmmmm kaka!!!

125 g rumsvarmt smör
3/4 dl socker
2  dl mjöl
1/2 dl potatismjöl
2 tsk vaniljsocker
1/2 tsk bakpulver

hallonsylt
16 muffinsformar
 

Sätt ugnen på 200°. Ställ ut muffinsformarna på en plåt.


Rör smöret tillsammans med sockret tills det är vitt och pösigt. Blanda ner mjöl, potatismjöl, vaniljsocker och bakpulver i degen. Rulla degen till en längd och skär den i 16 delar (enklast genom att börja på mitten, dela sedan i 4, osv). Rulla degen till bollar och fördela dem i 16 muffinsformar. Tryck ut en liten fördjupning i varje boll. Lägg i en klick sylt. Grädda i 10-12 minuter mitt i ugnen.

Jag hade inga formar så mina kakor blev platta... :) Men det gör inget för de är lika goda!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0