Krigarprinsessa

   
Minst lika galen såg jag nog ut idag när jag jagade Getingen... Vi satt i soffan, jag & smurf, när jag hörde ett varnande bzzzzzzzzzz. (Jag får kårar bara jag tänker på det) Kände mig lite oroad och väntade för att se varifrån det kom och där kom den, en J Ä T T E geting.

Eftersom jag ammade liten satt jag kvar och bad en bön att det vidriga flygfäet skulle flyga ut igen men icke! Vad händer? Jo, hon kommer flygande emot oss!!! Jag tog ett täcke och försökte skydda min lilla prinsessa (som blev smått sur) medans getingen bestämmer sig för att undersöka mitt ben!!! Jag behåller lugnet och bär in min skatt till skydds, öh, sovrummet. Stänger dörren och beger mig till köket för att hämta mina vapen- två tidningar :)

Tillbaka i vardagsrummet ser jag Getingen surra runt i bokhyllan, med ett bestämt slag lyckas jag golva den intet ont anande fienden! Det var först då jag VERKLIGEN såg hur stor den var och blev livrädd att den inte var död och springer ut och hämtar CillitBang (det måste vara det farligaste vi har hemma) och sprayar säkert en dl på monstret. Sen spolade jag för säkerhets skull ner det!

Det var en dramatisk händelse som ännu får mig att rysa... U S C H! Bin & humlor är helt ok, men getingar? VAD är de bra för? I'll tell you- INGENTING!!!

En getingfälla ska genast inhandlas! Såg en ganska fin hos Familjen i Uttran (det var den som påminde mig om dagens traumatiska händelse). Eller så gör jag en själv!!

Kommentarer
Postat av: Caroline

Åh, pust! Skönt att du fick bort den där otäckingen inför morgondagens besök! :) Vi syns imorrn! Kram

2009-05-19 @ 23:45:44
URL: http://hauntedbybirds.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0