Vaxblomma

   
Bild från Odla.nu

EN av mina favoritblommor är Vaxblomma eller Tallmyrten, på latin Chamelaucium uncinatum och jag blev helt till mig häromdagen när jag gick förbi ett hus med denna underbara blomma växande i trädgården?!!!

Det hade jag inte en aning om, att man kunde odla den HÄR i kalla Sverige!  Antagligen är det allt annat än vanligt, men där var de- i massor dessutom (ska försöka fota, men jag känner mig lite suspekt när jag kryper runt och fotar som det är- att dessutom smyga in på någons tomt?)...

Den är bra söt den lilla anspråkslösa Tallmyrten!
Jättefin i buketter är den och doftar underbart!

Kommentarer
Postat av: hemmabloggaren

Ååååå den va fin du! Ser svårskött ut, eller.

2009-05-09 @ 20:38:36
URL: http://hemmabloggaren.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0