En FIN(sk) jul



Jag är lite patriotisk när det kommer till design. Finnarna kan det
där med design (sen kan de åka skidor och äger i snowboard)!
Ta bara Iittala, Hackmann,  Arabia, Alvar Aalto & Marimekko, för att
nämna de mest välkända. Jag tyckte Marimekko skålen var ganska
gräslig när jag såg den första gången. Nu har den sakta men säkert
etablerat sig, dyker upp både här och där och jag måste erkänna att
den blivit lite av en favorit... Kivi har jag å andra sidan alltid tyckt om!


Sen har vi då Aaltovaserna i alla storlekar, och som ljuslykta & godisskål.
VEM vill inte ha dem?...



Denna vill jag också ha...Snälla tomten kanske vill åka med mig till
IittalaOutlet! ;p

Kommentarer
Postat av: Jess

De har verkligen fina saker!

2009-11-22 @ 16:54:54
URL: http://maisongrey.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0