Brödfestivalen!



Visst kom vi iväg på brödfestival! Perfekt att komma efter simningen,
vid 14:30! Vi startade med fika, sällskapet fick avnjuta Smulans söta
nacke mestadelen av tiden :) Fanns många barn och mycket spännande
att se. När vi hade fikat klart började vi kika på de olika bageriernas
bord... Där fanns Vetekatten, Gateau, Saltå Kvarn & Kringelgården för
att nämna några! Vi hade sån ruggig tur att de började rea ut sina bröd för
det närmade sig stängningsdags!!! Halva priset! Jihhhoooo :D

Med hem följde ett valnötsbröd & en Grand Blanc som den kallades...
Såååååååå goda! Smulan ÄLSKAR verkligen det ljusare av dem,
smackar och mmmmmm:ar helt saligt och blir arg som ett bi när
hon inte får min smörgås också.

Det skulle finnas flera bagerier...RIKTIGA Bagerier med massa bröd. 
Inte dessa hemska "bake off"bröd fulla med e:n & div skumma saker.
Hederligt bröd, där man känner till varje ingrediens.

Kommentarer
Postat av: På vår udde!

Coolt med brödfestivl!

Ang. utmaningen!

1. Sorry jag hade inte sett den!

2. Om du kollar lite längre tillbaka i min blogg så finns där "tio snabba" om mig själv!

Ha en toppenvecka!

2009-10-26 @ 20:50:10
URL: http://trivsamthem.blogspot.com
Postat av: hemmabloggaren

Brööööd, älskar bröd! Hoppas ni har det bra trots skitväder. När kommer solen egentligen?!

2009-10-27 @ 11:07:11
URL: http://hemmabloggaren.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0