HUR gör de?



Jag tycker jättemycket om kläder. Jag tycker om att handla kläder.
Jag har en jättebra kropp att handla kläder till (kanske LITE långa armar
men det gör inte så mycket). Jag växer inte mer, förstör inte kläder,
tvättar dem ordentligt och skulle nog kunna ha dem 5-10 år men det
GÅR inte. Jag KAN bara inte!!!

Om jag så FICK 1599:- så skulle jag ändå INTE köpa en kofta för det.
Helt seriöst, jag älskar koftan från Odd Molly, den är underbar- men
jag kan bara inte köpa den!

Rent teoretiskt kan jag ju. Jag har pengar, kan gå till affären & säkert
lyckas hitta min storlek... Det GÅR BARA INTE i praktiken för jag
tycker det är helt sjukt att kläder kostar så mycket bara för att det
är ett visst märke. Hittade en annan jättekul affär idag;
Mathilde et la vie i PKhuset, heeeeeelt underbar affär men allt kostar
över tusen pix. Hittade en sammetskavaj, jättesöt 6500:- kostade den.
EN KAVAJ! ?

Jag skulle må dåligt av att ha på mig den.
HUR gör de som handlar där?
HUR kan de motivera sådana priser i sitt huvud?
TÄNK om de gav pengar till Barncancerfonden istället, eller BRIS eller
Rädda barnen eller.....(ja ni fattar nog vart jag vill komma...) Nej, något
är sjukt galet här i världen, så är det bara...
För inte beror priserna på rättvisa förhållanden för de som gör kläderna,
ekologiska material ELLER miljövänliga transporter inte... För var det så
DÅ hade jag förstått...

Kommentarer
Postat av: hemmabloggaren

OK, nästan sju laxar är waaaay too much även om jag ibland faktiskt köper lite för dyra plagg.

2009-09-05 @ 20:48:50
URL: http://hemmabloggaren.blogspot.com
Postat av: Jess

Bra sagt! Fast den där Odd Molly-koftan har jag varit sugen på i två år men inte handlat än, just för prisets skull. Tillverkningsförhållandena är nog som du säger inte bättre bara för att kläderna är dyra, tyvärr.

2009-09-06 @ 08:02:45
URL: http://maisongrey.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0