Namnlappar



Dagis närmar sig med stormsteg...
Idag provade vi öppna förskolan. Ärtan försvann på två röda, där
stod jag; stolt, rörd, lycklig & glad. Jag kunde tom gå iväg med en
av fröknarna och kika runt, hon märkte inte ens min frånvaro.
När jag kom tillbaka satt hon fullt upptagen med någon boll!

Innan hon rusade vidare tittade hon på mig som;
-Jag fixar det morsan, jag har koll! Du får roa dig själv.

Fröken såg nog att jag kände mig lite övergiven och log
snällt och sa;
-Ja, nu får du fixa egna kompisar mamma!

Jag blir så otroligt glad att hon är så trygg och social, hon är
öppen, nyfiken & glad... Detta lugnade verkligen mitt oroliga
hjärta inför dagisstarten som kommer närmre för var dag OCH
jag kom på att nu måste vi beställa NAMNLAPPAR!

Kommentarer
Postat av: Jess

Så härligt att hon är nyfiken och vågar ta för sig!

Namnlappar ja, nu är mina så stora att de har hyfsad koll på sina kläder.

2010-01-19 @ 10:28:37
URL: http://maisongrey.blogspot.com
Postat av: Broder Jerry

Namnlappar är väl bra... men ännu bättre att helt oblygt ta en bra märkpenna å skriva namnet. Jag menar, vem orkar sy...?

2010-01-29 @ 19:28:18
Postat av: Anonym

Åh, ingen orkar sy! Man stryker på dem! :D

2010-01-30 @ 11:43:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0