Ostkaka



Det är ju värsta GI-kakan: Ostkaka! Keso, ägg & mandlar! Gôrbra!
Nu var det inte alls därför som jag fick för mig att baka ostkaka idag,
det bara föll sig så. Jag fick Morbergs kokbok i julklapp & blev sugen
på att prova göra ostkakan redan då!

Nu står den i ugnen, Ärtan sover, Grabbarna är ute och jag bloggar :)
Hoppas alla haft en skön helg!

...Lite senare...



Nu har den ätits, med blåbär & lättvispad grädde!
Den var mild & go. Nästa gång ska jag ha i lite rivet citronskal,
det skulle nog lyfta smaken! Den var i alla fall TUSEN ggr bättre än
de man köper- för de brukar bara smaka bittermandel!

Kommentarer
Postat av: anne

Men! Ska det vara så enkelt att göra ostkaka? Jag har aldrig ens tänkt tanken, men kanske skulle jag ta och göra det? :)

2010-01-17 @ 18:37:59
URL: http://annnne.blogg.se/
Postat av: a home far away

Ahhh såg jättegott ut,och svensk Keso, mmmm gott



Må gott

Kram Gunilla i Singapore

2010-01-18 @ 04:18:54
URL: http://www.vitaanglar.blogspot.com
Postat av: hemmabloggaren

Åhåhå, var det svårt? Älskar ju ostkaka men aldrig ens tänkt på att göra en egen.



Hoppas ni får en härlig vecka.

2010-01-18 @ 09:32:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0