Chokladsnitt som boll


200 g smör
2½ dl socker
1 ägg
5 dl mjöl
5 msk kako
1 tsk bakpulver
1 msk vaniljsocker

Vispa socker och smör fluffigt, tillsätt ägget.
TIPS! Byt lite av smöret mot rapsolja- det blir mycket lättare att vispa fluffigt!
Upptäckte detta tack vare avsaknad av lite smör som jag tänkte kompensera med olja! 
Blanda de torra ingredienserna & häll i smörblandningen.
Dela degen i 3 klumpar och rulla ut till längder, lika långa som plåten.
Platta till och pensla med ägg och stör över; råsocker / pärlosocker.
Nu rullade jag bollar istället som jag rullade i kokos, florsocker eller pärlsocker!
 
Grädda i ca 180° i 12 min
 
När man bakat samma recept X antal gånger kan det vara kul att förnya sig, tänkte jag...
Det tyckte inte min lilla skatt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0