FörsökET(t) Nyttiga bollar

 
Jag har, som det framgår ganska tydligt, en förkärlek till socker, smör och allt sött...
IBLAND drabbas jag av lite sockerångest, det är nog lite mycket socker periodvis. 
Är man dessutom en sådan som jag som blir hungrig och sugen på något i tid och otid,
ja då är det lätt hänt att det blir en kaka här, lite bulle där och några bitar choklad...
 
Även om jag inte direkt lägger på mig (tack för de generna pappa) så ÄR det inte helt
hälsosamt. Därför har jag nu gett mig i slag med att försöka hitta bra subsitut till socker,
snabba kolhydrater och sånt där...mindre bra.
 
Försök ETT
 
1 dl torkade aprikoser
1 dl kokosflingor
1 dl mandelspån
1 dl jordnötssmör
(man skulle kunna ha kanel också, om man gillar det...)
Valfri juice (jag tog proviva mango)
 
Mixa alla ingredienser till en chokladbollsaktig deg, rulla bollar.
Rulla i kokos, kakao eller kanske mandelspån (e l l e r choklad)!
Ställ kallt i en timme minst och förvara sen i kylen.
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0