Beach 2009

   

Jag har välsignats med exprimentlust i köket och min sambo sa att DET är vad som utmärker en riktig kock (hade han i sin tur hört Mr Gordon Ramsey (jag är lite osäker på hur hans namn stavas)). Min familj tycker om så gott som allt jag gör- kanske är de inte så kräsna eller så kan det vara som min sambo sa ;) Jag föredrar att tro det!

Igår svängde jag ihop en Halloumi-kalkon-zuccini-omelett med ljummen sallad på spenat, isberg, broccoli & rostade pumpa/solrosfrön!

GI omelett

Riv;
En halv halloumi
En morot
1/4 zuccini
strimla några skivor kalkon

Börja med att steka halloumin lätt, häll sen i grönsaker & kalkon - 

Vispa 4 ägg med lite vatten, pepparmix & örtsalt och slå över ost & grönsaksröret
Stek på svag värme och vänd.

Ljummen sallad
1/4 huvud isbergsallad
1 näve färsk spenat
100g broccoli

Koka broccolin och häll över den sköljda och strimlade salladen & spenaten. Pressa över lite citron & krydda med chiliflingor & lite parmesan

Lägg salladen på en tallrik och lägg omeletten ovanpå, strö rostade frön på!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0