Augusti går i Kräftans tecken...


Kräftor står högt i kurs i detta hushåll, igår hade vi vår första "skiva".
Pojkarna sörplade kräftor för glatta livet, jag höll mig till halloumi.
Undantag för två små rackare som jag lyckades demontera...
Det är lite för mycket meck för mig (har jag sagt att tålamod och jag
inte riktigt är "a match made in heaven"?)

Hade det varit Havskräftor hade jag dock ansträngt mig hårdare :)
(I'm a VP (= VästkustPatriot))

Än så länge har vi två riktiga kräftskivor inbokade, sen blir det väl
en till sambons födelsedag, antagligen när vi har kalas med och
sen kommer det säkert bli en och annan kräfta till som hittar sin väg
till vårt hem från frysdisken...

Kommentarer
Postat av: hemmabloggaren

Hej hej hej hej hej, det var länge sedan :)



Vi sörplade också kräftor igår, du förstår jag ällllskar kräftor även om det är ett jäkla meck innan man får nåt att stoppa i munnen.



Vad gör ni idag då? Själv sitter jag instängd på jobbet och blir inte utsläppt förrän 4, suck.

2009-08-11 @ 11:38:54
URL: http://hemmabloggaren.blogspot.com
Postat av: Jess

Fick också i mig några kräftor i helgen, mycket gott!!!

Härliga bilder, man blir sugen!

2009-08-11 @ 16:55:32
URL: http://maisongrey.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0