Yes! Vi grilla!


Bra start, men oj vad skruttig grillen såg ut... En grej jag lärde mig först förra året var dethär med att använda "väggarna" som man kan justera efter hur mycket kol man tänkt ha, hur mycket man tänkt grilla och HUR man tänkt grilla! Idag körde vi på "näst-intill-kol" ;p Majsen fick ligga på sidorna och klarade sig bra.

      

Kött, majskolvar & Halloumi (Halloumin stekte jag i panna på spisen...), till detta pastasallad & cole slaw. Efter, Rabarberpaj :)



500g Rabarber                                                 Smul
1 msk Potatismjöl                                            1 1/2 dl havregryn
1 msk Socker                                                   1 1/2 dl vetemjöl
1-2 päron (passar jättebra)                             1/2 dl strösocker
                                                                        125 g kallt smör

Jag kör dubbel sats smul för jag gillar det mest av allt på pajen :)

Kommentarer
Postat av: hemmabloggaren

Oh my god vilken festmåltid! Kanske ska ta och grilla ikväll då. Kram.

2009-05-02 @ 08:27:15
URL: http://hemmabloggaren.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0