SPP aka Focaccia



(Haha, den blev lite 1992 denhär bilden ;p )

Spartansk Pan Pizza AKA Focaccia

Så var det dags igen, Focacciabakandet har gett mersmak och idag
tog jag Tareqs recept! (Haha, noterade just att det står "för 1 portion".) 
Fast jag tog ½ vetemjöl special! Degen SKA vara väldigt lös, men smidig.
Jag jäste den två ggr...En i bunken och en på plåten, hålen syntes
knappt men o´boj vad bra det blev!!! :)

Fyllning
Körsbärstomater 
Halloumi
Basilikablad
Pinjenötter
Flingsalt

Andra halvan av plåten gick in naturell för lillÄrtan!
Nu har vi smaskat bröd för fulla muggar här, mmmmmmm!!!
Detta är helt klart mitt nya favoritbröd, man kan ju göra det till
en hel måltid! Kanske något för Ärtans kalas?! Med lite parma & parmesan!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0