Bröd utan jäst!



Vi glömde köpa bröd, eller...glömde och glömde- inget såg gott ut!
Jag får utslag bara jag tänker på dedär "äntligen" och andra bröd som är som geggiga svampar
av sött klet... Så- istället drog jag fram en gammal favorit ur min receptsamling "Hurtbullelimpa"!

Originalreceptet;

Hurtbulle / 1 limpa UGN 200 grader ca 1 timme

2 dl fiberberikade havregryn
5 dl mjöl
1 dl krossade linfrön
1 dl russin
1 dl grovhackade hasselnötter
2 tsk bikarbonat (eller 4 om du tar bakpulver)
1 tsk salt
4 dl youghurt
1/2 dl honung
1/2 dl lingonsylt


Fast, idag hade vi vanliga havregryn, inga russin, inga linfrön, ingen yoghurt,
ingen honung & ingen sylt! Däremot solrosfrön, pumpafrön, rivet äpple, creme fraich & mjölk!
Min brödform är borta så jag tog sockerkaksformen. Man tager vad man haver!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0